16.7.12

HAIR DO - Caroline Asta

Photobucket
Photobucket
Billederne viser en af mine absolut yndlings frisurer. En frisure jeg faktisk lærte at lave på Roskilde Festival 2011. 

Igennem tidens løb har mit hår været igennem lidt af hvert. Det har både været langt og kort, sort, pinkt, rødt, platin blond og nu bare sådan naturligt. Fra naturens side af, er jeg født lyshåret og denne farve har ikke ændret sig meget, nu når jeg snart er 20 år. Det er egentligt underligt, at jeg er lyshåret, for næsten alle i min familie har mellem-blondt hår eller mørkt. Så det må ligge langt tilbage i generne. 
Jeg har altid syntes, at hår er vigtigt for ens udtryk. Det kan virkelig ændre et look meget, hvis man har pænt hår eller stylet hår. Personligt går jeg til frisøren hver 3. måned og får oftetest kun klippet spidser. Nogengange får jeg selvfølgelig lagt noget farve i, fx sidste gang fik jeg lagt mørkere reflekser ind i mit hår, så det ligesom ser lidt mere levende ud. 
Til hverdag vasker jeg hår hver dag - eller det gjorde jeg indtil for 3 måneder siden. Her gik det op for mig hvor meget det sled på håret, at det skulle igennem hele turen hver dag. Det skal lige siges at jeg både føntørrer og glatter mit hår hver gang - så det er også ret stramt for håret. Nu prøver jeg på, kun at vaske det hver anden dag.. men det holder hårdt, når man er sådan en renligligheds freak som jeg er. 
Når jeg vasker mit hår, bruger jeg almindelige shampoo, hårkur som balsam også bruger jeg både serums dråber til spidserne og varme beskyttelse til hele håret når det skal styles. Det hjælper vildt meget - så det kan klart anbefales. 
Omkring opsat hår, så er det noget som jeg er begyndt at gå mere op i nu, hvor jeg ikke vaske mit hår hverdag. På den måde kommer håret ligesom væk fra mit ansigt også tænker jeg ikke så meget over, at det ikke er vasket. 
En af mine to yndlings frisure er den flettede version, i kan se oppe på billederne. Det er en frisure som er super nem at lære, også tager det kun fem minutter at lave den om morgen. Den anden frisure, som jeg er blevet ret vild med her på det seneste, er den knold jeg laver med hår-doughnutten. Man får en kæmpe knold som bare holder hele dagen. Den er også super nem at lave. 

Kom endelig med lækre hår ideér.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar