30.9.12

WHAT TO CHOOSE - Caroline Asta

Photobucket

Åhhhh .. hvis det skal være så stressende at være voksen, så vil jeg ikke være voksen. Skole, bøger, lektier, planlægning, indflytning osv osv. Stressen forsætter ud i det uendelige. Det er indimellem ikke helt at overskue! Heldigvis er flere af tingene ved at falde på plads, så det bliver nok bedre snart. Det er ihvertfald det jeg siger til mig selv. 
Nå, men nu skal det handle om det med indretning af den kommende lejlighed, som jeg flytter ind i på onsdag. Det bliver vildt! 
Vi snakker hele 87 kvadratmeter, der skal indrettes efter mit hovedet og min smag. Det bliver skønt! Endelig et sted hvor min kreativitet kan udfolde sig frit. hæhæ.
(Min veninde Katrine skal også bo der, så hun skal nok sørge for at holde mig og mine skøre idéer nede på jorden.)
Personligt synes jeg der er mange ting man skal tage stilling til når man indretter. Det er ikke helt så let, når man ikke kan købe den vildeste kommode til 47.000 kroner. Man er nød til at være lidt opfindsom, når man drømmer om de smukke møbler fra boligbladene. Det er her man for mit vedkommende, er nød til at supplere drømme møblerne med sager fra IKEA og loppemarked. Heldigvis kan man tit fikse disse ting, så de ikke er helt så standard, som den version man køber. 
Dette er ihvertfald min nuværende plan, så jeg kan kun håbe på at dette bliver godt.
Hvor får jeg min inspiration fra?
Jeg er ret inspireret af den skandinaviske minimalitiske stil. Hvidt, sort, træ og sølv-farvet metal. I sådan et miljø kunne jeg føle mig hjemme, det er jeg helt sikker på.
Jeg finder ret tit min inspiration på nettet, på diverse bolig-blogs. Desuden læser jeg RUM, og nu det nye ELLE-decorations. Andre inspirationskilder kan være inspirerende mennesker, eller en tur i Ilums bolighus. Det er helt fantastisk hvad random indtryk kan gøre for ens kreative hjernehalvdel.
Jeg skal nok smide nogle billeder op af lejligheden, når der ikke ligger håndværker-ting alle steder.
Håber i har en skøn søndag, derude.




2 kommentarer:

  1. Hvor er det vildt!
    Min søster er for en lille måned også lige flyttet og hun havde det som dig og læste hele tiden boligmagasiner. Ellers er der masser af inspiration på nettet! Det minimalitiske er også cool og overskueligt, glæder mig til at se billeder af lejligheden. Held og lykke med det :-D

    Anna
    http://twisttherhythm.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. Tusind tak. Jeg håber det bliver super godt, og at din søster også er kommet på plads :-D
    Lige nu søger jeg også nettet tyndt, for gode idéer, men hvis du kender nogle fede sider, så må du gerne smide et link op.

    SvarSlet